ادعای جنجالی پسر سلطان کوکائین

خواننده و بازیگر مشهور یا دلال مواد مخدر؟

ببینید | پادشاه جنایت

تمام امپراتوری‌ها از خون و آتش ساخته شده اند. 
کد خبر: ۱۴۳۳۵۹۷
تعداد بازدید : 68

۷۵ سال پیش درست در چنین روزی کودکی در کلمبیا متولد شد که هنوز هم که هنوز است و با گذشت سال‌ها از مرگش به عنوان نمادی از خشونت و توحش محسوب می‌شود. با اینکه ۲۰ سال از مرگ او می‌گذرد، اما هنوز هم «سلطان مواد مخدر» جهان را با نام پابلو اسکوبار می‌شناسند و بس.

پابلو اسکوبار، در یکم سپتامبر ۱۹۴۹ در شهر اَنتیوکیا کلمبیا متولد شد. او از همان کودکی اعتقاد داشت که او یک فرد برگزیده است. حتی در همان کودکی به مردم می‌گفت که زمانی رئیس‌جمهور کلمبیا خواهد شد. اما این نبوغ و استعداد را درراه صحیحی به کار نبرد و نامش را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خلاف‌کاران جهان برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. از اولین شغل‌های اسکوبار، دزدیدن سنگ‌قبر‌ها و پاک کردن حکاکی‌هایشان برای فروش دوباره بود. اما پس‌ازآن تصمیم گرفت هر چیزی که به دستش می‌رسد را قاچاق کند. 

اسکوبار در ادامه راهش برای پیشتازی در قاچاق مواد، کلمبیا را به پایتخت قتل در جهان تبدیل کرد و بیش از ۷ هزار قتل سازماندهی شده سال ۱۹۹۱ توسط مافیای او انجام گرفت. وی حتی در این راه به بیش از ۶۰۰ جوان فقیر پاداش‌های زیادی برای کشتن و کنار زدن افسران پلیس پرداخت کرد. ماجرای اسکوبار بعد از ترور «لوئیز کارلوس گالان» که نامزد ریاست جمهوری کلمبیا بود برای دولت این کشور جدی شد و آن‌ها سعی کردند به نوعی او و کارتلش را تحت کنترل قرار دهند.

در اولین مرحله دولت شروع به مذاکره با اسکوبار کرد و به او پیشنهاد داد دست از اعمال مجرمانه بکشد و تسلیم شود در عوض در محکومیت و دوران زندان هم دولت برای او امتیازاتی قائل خواهد شد. قاچاقچی بزرگ بعد از تصویب قانونی که به دولت اجازه می‌داد برای ایجاد آرامش با مجرمانی مثل او صلح کند تصمیم گرفت خود را تسلیم کند. 

 
• ۸۰ درصد از ترافیک کوکائین دنیا در اختیار پابلو اسکوبار بود.
• مجله فوربز ثروتش را ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده است.
• اسکوبار بیش از ۲۵۰۰ دلار در ماه تنها برای کش پول هایش هزینه می‌کرد.
• تنها برای گرم نگه‌داشتن دخترش بیش از ۲ میلیون دلار در آتش سوزاند.
• او به دولت کلمبیا پیشنهاد داد که همه بدهی ۱۰ میلیارد دلاری کشورش را بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها